021-22144470-71 98+ info@bilangozareshgar.ir

مشتری حسابرسی داخلی قسمت اول

Internal audit client part one

مشتری حسابرسی داخلی قسمت اول

مشتری حسابرسی داخلی قسمت اول که در چند قسمت به آن می پردازیم.

چگونه برخی از تیم ها رویکرد خدمات مشتری به حسابرسی داخلی را اتخاذ می کنند؟

بر کسی پوشیده نیست که حسابرسان داخلی و مدیران واحدها، بخش‌ها و وظایفی که آنها حسابرسی می‌کنند همیشه با هم کنار نمی‌آیند.

از این گذشته، پذیرش این ایده که افراد غریبه وارد دفاتر شما می‌شوند، از روی شانه شما نگاه می‌کنند،اسناد و داده‌هایتان را غربال می‌کنند تا همه چیزهایی را که درست انجام نمی‌دهید پیدا کنید، و سپس آن را در گزارشی برای خود بنویسید، آسان نیست.

در حالی که این تصویر خصمانه از حسابرسی داخلی باید در حال حاضر منسوخ شده باشد، هنوز هم در بسیاری از شرکت ها و سازمان ها این دیدگاه غالب است.

با این حال، برخی از رهبران حسابرسی داخلی در حال تلاش برای تغییر ماهیت رابطه حسابرسی و حسابرس هستند.

آنها رویکردی را اتخاذ می‌کنند که حسابرسی‌شدگان را به‌عنوان مشتری می‌بیند و تلاش می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که حسابرسی‌هایی که انجام می‌دهند برای مهم‌ترین ذینفع حسابرسی داخلی کار می‌کنند.

در واقع، مشاوران می گویند که بخش حسابرسی داخلی خدمات مشتری گرا این توانایی را دارد که هم برای حسابرسی داخلی و هم برای واحدهای تجاری که آنها را حسابرسی می کنند، نتایج بهتری به دست آورد.

همانطور که بسیاری از رهبران حسابرسی داخلی می دانند، ایجاد روابط مستحکم با همکاران مستلزم همکاری با یکدیگر به عنوان شریک، ارائه بینش قوی، نشان دادن احترام و برقراری ارتباط واقعی است.

این اقدامات، همه نشانه‌های خدمات درجه یک مشتری هستند، نه تنها درست هستند، بلکه می‌توانند روابط را سازنده‌تر و ارزشمندتر کنند.

شاید هیچ زمانی درست تر از زمانی نباشد که حسابرسان داخلی با حسابرسی شوندگان کار کنند.

اندرو تواردزیک، شریک و عضو تیم رهبری ریسک آمریکا در EY، می‌گوید چه به آن رویکرد خدمات مشتری گفته شود، چه به عنوان مشاور و مشاور مورد اعتماد، این به حسابرسی داخلی اجازه می‌دهد «ارزش بیشتری برای سازمان ارائه کند».

او می‌گوید حسابرسانی که روابط قوی برقرار می‌کنند، احتمالاً حسابرسی‌شدگان را بازتر و آینده‌نگرتر می‌بینند، که به حسابرسان کمک می‌کند تا قبل از تشدید مسائل، ریسک‌ها را بهتر شناسایی و درک کنند.

برعکس، یک رویکرد «پلیسی» برای حسابرسی داخلی (که گاهی اوقات حسابرسی داخلی «گوچا» نیز نامیده می‌شود) به طور کلی برای افزایش ارزشی که واحد حسابرسی داخلی می‌تواند ارائه دهد کمک چندانی نمی‌کند.

حسابرسی ‌شدگان ممکن است از هشدار دادن به حسابرسی داخلی در مورد مسائلی که به آنها مربوط می‌شود تردید داشته باشند، زیرا نگران عواقب آن هستند.

 

[post_grid id=”20472″]

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *