021-22144470-71 98+ info@bilangozareshgar.ir

فرمان اثر بخش کمیته حسابرسی قسمت چهارم

فرمان اثر بخش کمیته حسابرسی قسمت چهارم:

فرمان اثر بخش کمیته حسابرسی قسمت چهارم:

فرمان اثر بخش حسابرسی قسمت چهارم در این بخش به ادامه مطلب می خواهیم بپردازیم.

7-صورت بندی فرایندهای تصمیم گیری و رویه های حل در مسئله.

کمیته های حسابرسی باید توافق داشته باشند که قوانین مندرج در منشور را رعایت کنند.

کمیته های حسابرسی در نوع خود منحصر به فرد هستند و تحت تاثیر ویژگی های شرکت می باشند.

بنابراین لازم است نیازهای خاص هر کمیته شناسایی شود.

ضروری است معیارهای عینی در رابطه با ارزیابی حسابرسی داخلی و حسابرسان مستقل تهیه و تدوین شود.

یکی از موانع تصمیم گیری به موقع در مواقع ضروری را می توان ناآگاهی دانست.

کمیته های حسابرسی باید اطلاعات اضافی از سازمان داشته باشند تا بتوانند در مواقع لازم ارزیابی مناسبی انجام دهند.

در نهایت باید مکانیزم،راهکاری و یا فرمول مشخص برای حل مسائل در کمیته ها وجود داشته باشند.

8-در ابتدای هر جلسه،مروری بر صورتجلسه قبلی انجام شود.

به عنوان یک رهنمود مشخص لازم است کمیته ها در ابتدای هر جلسه مروری بر جلسات گذشته داشته باشند.

علاوه بر این باید مروری بر اهداف استراتژیک شرکت،ارزش های اصلی و عوامل کلیدی موفقیت مرور شود.

این مراجعه مستمر به جلسات قبل مرور مستندات بوده و به کمیته کمک می کند.

بهتر است چک لیستی برای این منظور تهیه شود.

که آیا وظایف افراد به نحو مناسب انجام شده است یا خیر.

آیا احساس پیشرفت و رشد در سازمان طی سال قبل صورت گرفته است.

آیا تامین مالی مناسب تری نسبت به گذشته انجام شده است.

آیا بهبود روابط با مدیریت صورت گرفته است.

آیا مدیریت تصمیم های کمیته را جامعه عمل پوشانده است.

9-تشکیل تعداد جلسات کمیته به تعداد کافی و مورد نیاز.

میزان فعالیت کمیته ی حسابرسی از مهم ترین عوامل اثر بخشی کیمته حسابرسی از مهم ترین عوامل اثر بخشی کیمته ی حسابرسی است.

چرا که فعالیت،علامت دهی برای نظارت است.

تعداد جلسات کمیته ی حسابرسی در طی سال به عنوان شاخصی برای میزان فعالیت کمیته حسابرسی است.

فرض بر این است کمیته ی حسابرسی فعال به وظایف خود به شکل اثر بخشی عمل کرده است.

علاوه بر این کمیته ی حسابرسی که تعداد جلسات کافی نداشته باشد،اثر بخش عمل نمیکند.

10-خلاصه کردن موارد بحث شده در هر جلسه.

بعد از آنکه جلسه کمیته پایان یافت هر کدام از اعضا باید یک آگاهی کلی نسبت به مباحث مطرح شده در جلسه داشته باشند.

به گونه ای که بدون مراجعه به یادداشت ها بدانند نکات کلیدی چه مواردی است.

برای این منظور باید تصمیم های کلیدی،اقداماتی که باید انجام شود.

افرادی که موظف به انجام امور هستندو نتایج مورد انتظار خلاصه برداری انجام شود.

بر این اساس ضروریست جمع بندی مناسب صورت بگیرد که آیا اقدامات و تصمیم های انجام شده موفق بوده است.

ایا مباحث انجام شده در راستای اهداف شرکت بوده است.

همچنین اعضای کمیته باید تشویق شود که افکار و نظرات خود را سازماندهی کرده و با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *