021-22144470-71 98+ info@bilangozareshgar.ir

وظایف موسسه حسابرسی

وظایف موسسه حسابرسی

حسابرس چه کاری انجام می دهد؟ وظایف و مسئولیت

حسابرسان حرفه ای هستند که تراکنش های مالی و رویه های حسابداری شخص یا شرکت را حسابرسی می کنند. پارامترهای قانونی شرکت در حسابرسی را برای جلوگیری از بی نظمی و جلوگیری از مغایرت الزامی می کند. اگر شما علاقه مند به تبدیل شدن به یک حسابرس هستید، ممکن است از دانستن نقش شغلی آنها بهره مند شوید. در این مقاله به بررسی کارهایی که یک حسابرس انجام می دهد، صلاحیت ها و مهارت های مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک حسابرس و میزان درآمد آنها می پردازیم.

نقش ها و مسئولیت های موسسات حسابرسی

حسابرسان نقش مهمی در اعتبارسنجی مالی شرکت شما دارند. وام دهندگان و سرمایه گذاران بالقوه اغلب قبل از تمدید اعتبار یا تأمین وجوه برای کسب و کار شما، به صورت های مالی حسابرسی شده نیاز دارند. اگر مشخص شود که حسابرس در کشف تحریف های بااهمیت شکست خورده است، بازتاب ضعیفی بر شرکت و حرفه به طور کلی دارد. به همین دلیل، نهادهای حسابداری مختلف استانداردها و انتظارات حسابرسی را برای تعریف نقش موسسات حسابرسی منتشر می کنند.

حسابرسان چه می کنند؟ درک مسئولیت های حسابرس

حسابرسی چیست؟ این یک تصور اشتباه است که مسئولیت های یک حسابرس خارجی را می توان به افرادی خلاصه کرد که سوابق مالی را با هدف ایجاد نظر در مورد منصفانه بودن اطلاعات ارائه شده در صورت های مالی شرکت بررسی می کنند. حسابرسی، در معنای وسیع‌تر، روشی برای ایجاد نظر یا نتیجه‌گیری در مورد فرآیندها، معاملات، یا سایر اطلاعات در مقایسه با یک استاندارد یا معیار است. خدمات یا دلایل مختلفی وجود دارد که یک شرکت ممکن است به استخدام حسابرس نیاز داشته باشد.

در صورت پذیرش، صاحبان مشاغل می توانند از حسابرسان به عنوان ابزاری برای بهبود فرآیندها و رویه ها استفاده کنند و لحنی از بالا ایجاد کنند که از فعالیت های متقلبانه جلوگیری کند. این امر هم مدیریت و هم کارکنان را مسئول اجرای نقش ها و مسئولیت های خود می کند. در این پست، تعدادی از موضوعات را بررسی می‌کنیم تا درک درستی از مسئولیت‌های حسابرس در تکمیل حسابرسی و وظایف حرفه‌ای آن‌ها به‌عنوان حسابرس خارجی داشته باشیم.

وظایف اصلی حسابرس چیست؟

حسابرس داخلی مسئول اجرای روش هایی است که کارایی و اثربخشی کنترل های داخلی شرکت را برای دستیابی به اهداف تجاری مورد آزمایش قرار می دهد. دامنه حسابرسی داخلی شامل کلیه کنترل های مالی و عملیاتی است که برای ایجاد حداکثر بهره وری در یک شرکت استفاده می شود. یافته ها یا وظایف نمونه عبارتند از:

ارائه توصیه هایی برای بهبود کنترل های داخلی ضعیف.

موارد تقلب احتمالی را بررسی کنید (حتی مواردی که بی اهمیت تلقی می شوند).

انجام تطبیق اطلاعات مالی و عملیاتی.

نظارت بر رعایت استانداردها، قوانین و دستورالعمل های صنعت.

ارزیابی کنید که آیا فرآیندها و رویه ها به درستی عمل می کنند یا خیر

وظایف یک حسابرس

حسابرس پرسنلی مجاز است که صحت سوابق مالی را بررسی و تأیید می کند و از رعایت موازین مالیاتی اطمینان می دهد. هدف اصلی آنها محافظت از مشاغل در برابر تقلب، برجسته کردن هرگونه اختلاف در روش های حسابداری و موارد دیگر است.

اگر به دنبال شغلی در امور مالی هستید، ممکن است بخواهید پاسخ “حسابرس چه کار می کند؟” را درک کنید. حسابرس یک حرفه ای حسابداری معتبر است که صورت های مالی و سوابق افراد و شرکت ها را تأیید می کند. آنها بررسی می کنند که آیا شرکت ها با دستورالعمل های مالیاتی و قانونی مطابقت دارند یا خیر. حسابرسان مغایرت ها را شناسایی می کنند، ارائه اشتباه تصادفی یا عمدی داده های مالی را برجسته می کنند و از شرکت ها و موسسات مالی در برابر تقلب محافظت می کنند. وظایف اصلی حسابرس عبارتند از:

نظارت بر فرآیندهای حسابداری یک سازمان

یک حسابرس به صورت دوره ای دفاتر حسابداری شرکت را کنترل و بازرسی می کند تا صحت و جامع بودن آنها را تأیید کند. آنها به طور دوره ای بدهی مالیاتی را محاسبه می کنند و اظهارنامه مالیاتی را محاسبه می کنند. آنها با متخصصان بخش های مختلف کار می کنند تا از انطباق با هنجارها و پروتکل های مالی تجویز شده اطمینان حاصل کنند. اگر آنها با اشتباهات مکرر مواجه شوند، یا مشکوک به تقلب در رابطه با رویه های حسابداری باشند، ممکن است برای یافتن راه حل های مناسب به مدیریت ارشد یا مقامات دولتی گزارش دهند.

حسابرس کیست؟

به بیان ساده، حسابرس فردی است که برای بازرسی دفاتر حساب های یک شرکت، اعتبار و صحت معاملات مندرج در آن منصوب می شود. او همچنین درباره دیدگاه کلی صورت‌های مالی نظر می‌دهد که آیا صورت‌ها نمای درست و منصفانه‌ای از وضعیت مالی واحد تجاری را نشان می‌دهند.

تهیه گزارش حسابرسی

گزارش حسابرسی وضعیت مالی شرکت را ارزیابی می کند. حسابرسان گزارش حسابرسی را بر اساس صورتهای مالی شرکت شامل ترازنامه، حساب سود و زیان و صورت جریان نقدی تهیه می کنند. آنها بر نگهداری سیستم های حسابداری، دفاتر، دفاتر و تهیه گزارش های حسابرسی به شیوه ای منصفانه نظارت می کنند.

ارائه نظر در مورد صورتهای مالی

برخی از مدیران فرض می‌کنند که شرکت‌های حسابرسی خارجی صورت‌های مالی ایجاد می‌کنند، در حالی که این در واقع وظیفه مدیران شرکت است. مؤسسات حسابرسی خارجی مسئول ارائه اطمینان معقول از عاری بودن صورتهای مالی از تحریف بااهمیت و تهیه بر اساس چارچوب حسابداری هستند.

حسابرسان خارجی برای رفع مشکلات وجود ندارند، اگرچه بسیاری از آنها توصیه هایی را به شما ارائه می دهند. موسسات حسابرسی خارجی نیز مسئولیتی در قبال ارائه اطمینان کامل از صورتهای مالی کامل ندارند. آنها فقط داده های کافی را برای اطمینان معقول آزمایش می کنند.

تهیه گزارش حسابرسی

گزارش حسابرسی، به زبان ساده، ارزیابی وضعیت مالی یک کسب و کار است. حسابرس مسئول تهیه گزارش حسابرسی بر اساس صورتهای مالی شرکت است. دفاتر مورد بررسی توسط وی باید طبق قوانین مربوط نگهداری شود.

او باید اطمینان حاصل کند که صورتهای مالی با مفاد مربوطه قانون شرکتها 2013، استانداردهای حسابداری مربوطه و غیره مطابقت دارد.

علاوه بر این، ضروری است که او اطمینان حاصل کند که صورت های مالی واحد تجاری، نمای درست و منصفانه ای از وضعیت مالی شرکت را به تصویر می کشد.

خلاصه مسئولیت ها و وظایف حسابرس

انتخاب حسابرس مناسب برای نوع تعهد سازمان شما بسیار مهم است. زمانی که هر دو طرف نقش خود را در فرآیند حسابرسی درک کنند، مسئولیت های حسابرس و صاحبکار واقعاً به حداکثر می رسد. به طور خلاصه، این مسئولیت های حسابرس موسسه حسابرسی بیلان گزارشگر شامل موارد زیر است:

موسسه بیلان گزارشگر حسابرسی را انجام خواهد داد

کارکنان بیلان گزارشگر که روی حسابرسی کار می کنند، مهارت های لازم برای ارائه قضاوت حرفه ای را دارند

بیلان گزارشگر حداقل یک بار در سه سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است

موسسه حسابرسی بیبلان گزارشگر به شیوه ای حرفه ای و اخلاقی عمل می کند

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *