021-22144470-71 98+ info@bilangozareshgar.ir

حسابرسی یک شغل چگونه است؟

حسابرسی یک شغل چگونه است؟

حرفه حسابرسی به شایستگی‌های زیادی نیاز دارد، از جمله مهارت‌های تحلیلی مشتاق، مهارت‌های ارتباطی قوی و مهارت فنی با موضوع مورد حسابرسی.

حسابرسان نقش کلیدی در اعتبارسنجی یکپارچگی فرآیندها، سیستم ها و اطلاعات سازمان، اعم از مالی و غیرمالی ایفا می کنند. حسابرسان حرفه ای همچنین به رهبران کسب و کار در مورد چگونگی مدیریت و کنترل بهتر ریسک ها در یک سازمان مشاوره و مشاوره می دهند.

حسابرسی یک شغل پر ارزش و مورد توجه است، چه عضو یک تیم حسابرسی داخلی باشید و چه با مشتریان مختلفی کار کنید. اگر علاقه مند به حرفه حسابرسی هستید، در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد قدم گذاشتن در این موقعیت بدانید.

بررسی یک شغل به عنوان حسابرس

اگر شما علاقه مند به تشریح عملکرد داخلی تقریباً هر جنبه ای از یک شرکت هستید، حرفه ای به عنوان حسابرس ممکن است برای شما مناسب باشد. حسابرسی طیف گسترده ای از فرصت های شغلی را با پتانسیل برای کار در صنعت مالی و خارج از آن ارائه می دهد. به عنوان یک حسابرس، شما ممکن است در زمینه های مختلف، از جمله در داخل شرکت ها یا خارج از سازمان های دولتی کار کنید.

صرف نظر از نوع حسابرسی که هستید، متوجه می شوید که صورت های مالی و گزارش هزینه ها را بررسی می کنید تا اطمینان حاصل کنید که شرکت ها و آژانس ها با مقررات دولتی مطابقت دارند. اما برای ورود به نیروی کار باید پیشینه تحصیلی و تجربه لازم را داشته باشید. در ادامه بخوانید تا ببینید آیا برای موفقیت در این حرفه پرتقاضا چه چیزی لازم است.

اقلام کلیدی

حسابرس صورت های مالی را بررسی می کند تا اطمینان حاصل کند که شرکت ها و آژانس ها با مقررات دولتی مطابقت دارند.

شما به مدرک حسابداری، مالی، اقتصاد یا یک رشته مرتبط نیاز دارید و ممکن است برای کار به عنوان حسابرس به گواهینامه خاصی نیاز داشته باشید.

حسابرسان باید بازیکنان تیم باشند و به چندین ویژگی از جمله حرفه ای بودن و مهارت های ارتباطی نیاز دارند.

انواع حسابرسان شامل حسابرسان داخلی، خارجی، دولتی و پزشکی قانونی است.

وظایف شامل بررسی، تجزیه و تحلیل و ارزیابی صورت های مالی، محصولات، سیستم ها و سازمان ها است.

حسابرس کیست؟

حسابرس مسئول بررسی و تأیید سوابق و گزارش های مالی یک سازمان برای اطمینان از صحت و انطباق آنها با قوانین و مقررات مربوط است. حسابرسان معمولاً توسط موسسات حسابرسی استخدام می‌شوند یا در بخش حسابرسی داخلی شرکت‌ها، سازمان‌های دولتی یا سازمان‌های غیرانتفاعی کار می‌کنند. نقش اصلی حسابرس ارائه یک ارزیابی مستقل و عینی از صورتهای مالی، کنترلهای داخلی و فرآیندهای گزارشگری مالی سازمان است.

حسابرسان طیف وسیعی از وظایف را انجام می دهند، از جمله بررسی اسناد مالی، مصاحبه با کارکنان و مدیریت، آزمایش کنترل های داخلی و تأیید صحت صورت های مالی. آنها همچنین مسئول شناسایی حوزه های بالقوه ریسک مالی و ارائه توصیه هایی برای بهبود فرآیندها و رویه های مالی سازمان هستند. حسابرسان ملزم به حفظ سطح بالایی از استانداردها و اخلاق حرفه ای هستند و باید دستورالعمل های تعیین شده توسط سازمان های حرفه ای حسابداری و نهادهای نظارتی را رعایت کنند. نتایج حسابرسی می تواند پیامدهای مهمی برای یک سازمان داشته باشد و حسابرسان باید اطمینان حاصل کنند که کار آنها کامل، دقیق و بی طرفانه است.

حسابرسان چه می کنند؟

آیا نمی دانید شغل حسابرسان واقعا چگونه است؟

شما جای درست آمده اید.

به خواندن ادامه دهید تا اطلاعات دقیقی در مورد کارهایی که حسابرسان انجام می دهند، از جمله نوع کاری که روزانه به آنها محول می شود، صنایعی که در آن کار می کنند و مهارت های خاص مورد نیاز برای یک حرفه موفق را بیابید.

بررسی اجمالی و شرح حسابرسان

بیایید با نگاهی به توضیحات ساده و عناوین شغلی پرطرفدار با اصول اولیه حسابرسان شروع کنیم.

حسابرسان سوابق حسابداری را برای تهیه صورتهای مالی، ارائه مشاوره یا حسابرسی و ارزیابی صورتهای تهیه شده توسط دیگران بررسی، تجزیه و تحلیل و تفسیر می کنند. نصب یا مشاوره در مورد سیستم های ثبت هزینه ها یا سایر داده های مالی و بودجه ای.

مهارت برای حسابرسان

حسابرسان باید جزئیات گرا باشند و از حل مسئله لذت ببرند. آنها همچنین باید بتوانند به طور استراتژیک فکر کنند و نتایج کار خود را با اهداف گسترده‌تر سازمان موضوع ممیزی مرتبط کنند. برای یک حسابرس مهم است که به دلیل ماهیت کارشان از استانداردهای اخلاقی بالایی برخوردار باشند. بسیاری از انجمن‌های حسابرسی حرفه‌ای اعضای خود را ملزم می‌کنند که منشور اخلاقی را رعایت کنند.

حسابرسی چیست؟

رویکردهای حسابرسی می تواند بسیار متفاوت باشد، اما یک حسابرسی معمولی را می توان به سه مرحله تقسیم کرد:

برنامه ریزی:

در طی این مرحله، حسابرس درکی از فعالیت تحت حسابرسی به دست می آورد. آن‌ها به حوزه‌هایی با ریسک افزایش یافته توجه می‌کنند و اهداف، دامنه و رویه‌هایی را توسعه می‌دهند که از تست حسابرسی آنها خبر می‌دهد. حسابرسان خارجی معمولاً ارزیابی‌های اهمیت را در طول برنامه‌ریزی انجام می‌دهند تا حساب‌های مالی پرخطر را شناسایی کنند تا در این حوزه گنجانده شوند. حسابرس برای برقراری ارتباط با انتظارات و درخواست اطلاعات لازم، جلساتی را با مدیران فعالیت موضوع حسابرسی برنامه ریزی می کند.

کار میدانی:

حسابرسان روشهای آزمون حسابرسی برنامه ریزی شده خود را در طول کار میدانی اجرا خواهند کرد. این مرحله ممکن است مستلزم سفر به مکان فیزیکی یا محل عملیاتی فعالیت موضوع ممیزی باشد. برخی از حسابرسان در طول حرفه خود به طور گسترده سفر می کنند و این موقعیت ممکن است نیاز به سفر به مقاصد بین المللی یا راه دور داشته باشد.

گزارش نویسی:

در طول این مرحله، حسابرس نتایج حسابرسی را اغلب در یک گزارش مکتوب پیش‌نویس می‌کند و ممکن است توصیه‌هایی را برای رسیدگی به مسائل ذکر شده ارائه کند. پس از نهایی شدن، گزارش اغلب برای مدیران فعالیت های موضوع ممیزی توزیع می شود و در اختیار نهاد نظارتی مربوطه قرار می گیرد.

انواع مشاغل حسابرس

انواع حسابرسی می تواند بسیار متنوع باشد. برای کشف تخصص های مختلفی که می توانید در زمینه حسابرسی دنبال کنید، زمان بگذارید.

توجه داشته باشید که در حالی که اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) داده های پیش بینی را در میان انواع مختلف حسابرسان تجزیه نمی کند، BLS پیش بینی می کند که استخدام همه حسابداران و حسابرسان از سال 2022 تا 2032 در موسسه حسابرسی به میزان 4 درصد رشد کند.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *