021-22144470-71 98+ info@bilangozareshgar.ir

هدف از حسابرسی

هدف از حسابرسی

هدف از حسابرسی این است که یک شخص ثالث مستقل صورتهای مالی یک واحد تجاری را بررسی کند. این بررسی یک ارزیابی عینی از صورت‌ها است که منجر به نظر حسابرس در مورد ارائه منصفانه صورت‌ها و مطابق با چارچوب حسابداری قابل اجرا (مانند GAAP یا IFRS) می‌شود. این نظر اعتبار صورت های مالی را نزد کاربران مانند وام دهندگان، اعتباردهندگان و سرمایه گذاران بسیار افزایش می دهد. بر اساس این نظر، استفاده‌کنندگان صورت‌های مالی احتمال بیشتری برای تأمین اعتبار و تأمین مالی برای یک واحد تجاری دارند که احتمالاً منجر به کاهش هزینه سرمایه برای واحد تجاری می‌شود.

حسابرسی عبارت است از بررسی گزارش مالی یک سازمان – همانطور که در گزارش سالانه ارائه شده است – توسط شخصی مستقل از آن سازمان. گزارش مالی شامل ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت تغییرات حقوق صاحبان سهام، صورت جریان وجوه نقد و یادداشت هایی است که شامل خلاصه ای از رویه های حسابداری مهم و سایر یادداشت های توضیحی است.

هدف حسابرسی این است که دیدگاهی در مورد اینکه آیا اطلاعات ارائه شده در گزارش مالی، به عنوان یک کل، منعکس کننده وضعیت مالی سازمان در یک تاریخ معین است یا خیر، به عنوان مثال:

آیا جزئیات متعلق به سازمان و بدهی های سازمان به درستی در ترازنامه ثبت می شود؟

آیا سود یا زیان به درستی ارزیابی می شود؟

هنگام بررسی گزارش مالی، حسابرسان باید از استانداردهای حسابرسی که توسط یک نهاد دولتی تعیین می شود، پیروی کنند. هنگامی که حسابرسان کار خود را کامل کردند، گزارش حسابرسی می نویسند و آنچه را که انجام داده اند توضیح می دهند و نظر برگرفته از کار خود را ارائه می دهند. عموماً کلیه شرکت های پذیرفته شده در بورس و شرکت های با مسئولیت محدود هر ساله تحت حسابرسی قرار می گیرند. سازمان‌های دیگر بسته به ساختار و مالکیت خود ممکن است درخواست یا درخواست ممیزی کنند

حسابرسان چه کاری انجام نمی دهند؟

حسابرسی سایر اطلاعات ارائه شده به اعضای سازمان، به عنوان مثال، گزارش مدیران.

تمام ارقام موجود در گزارش مالی را بررسی کنید – حسابرسی ها فقط بر اساس آزمایش های انتخابی هستند.

در مورد مناسب بودن فعالیت های تجاری یا استراتژی ها یا تصمیمات اتخاذ شده توسط مدیران سازمان قضاوت کنید.

به هر معامله ای که توسط سازمان انجام می شود نگاه کنید.

کفایت تمامی کنترل های داخلی سازمان را آزمایش کنید.

برای سهامداران در مورد کیفیت مدیران و مدیریت، کیفیت حاکمیت شرکتی یا کیفیت رویه ها و کنترل های مدیریت ریسک سازمان اظهار نظر کنید.

حسابرسان چه کاری انجام نمی دهند؟

حسابرسان چه کاری نمی توانند انجام دهند؟

حسابرسی مربوط به یک دوره حسابداری گذشته خاص است. در مورد آنچه ممکن است در آینده اتفاق بیفتد قضاوت نمی کند و بنابراین نمی تواند اطمینان دهد که سازمان به طور نامحدود به فعالیت خود ادامه می دهد.

همیشه آنجا باشید – حسابرسی در یک بازه زمانی مشخص انجام می شود و حسابرسان همیشه در سازمان نیستند. هدف اصلی حسابرسی این است که نسبت به اطلاعات موجود در گزارش مالی به طور کلی اظهار نظر کند و نه شناسایی همه بی‌نظمی‌های احتمالی. این بدان معناست که اگرچه حسابرسان به دنبال نشانه‌هایی از تقلب با اهمیت هستند، اما نمی‌توان مطمئن بود که تقلب‌ها شناسایی می‌شوند.

حسابرسی های داخلی

کارمند یک موسسه حسابرسی یک حسابرسی داخلی انجام می دهد و سپس یافته های خود را به کمیته حسابرسی متشکل از هیئت مدیره گزارش می دهد. ممیزی داخلی می تواند به شرکت کمک کند تا زمینه های بهبود را تعریف کند و در عین حال اطلاعات لازم را برای دستیابی به اهداف شرکت ارائه دهد.

در حالی که حسابرسی خارجی معمولاً بر مسائل مالی متمرکز است، دامنه حسابرسی داخلی گسترده است و می تواند شامل هر چیزی باشد که ممکن است بر دستیابی به اهداف شرکت تأثیر بگذارد.

حسابرسی داخلی اغلب حول محور فعالیت های کلیدی مانند:

رسیدگی به پرونده های کلاهبرداری یا سرقت

نظارت بر مقررات و رعایت قوانین

بررسی اثربخشی کنترل های داخلی و پیشبرد ایده ها برای بهبود

بررسی و تایید اطلاعات مالی و عملیاتی

بررسی اقتصاد، کارایی و اثربخشی فرآیندها و عملیات شرکت

ارزیابی رویه ها و سیاست های مدیریت ریسک شرکت

حسابرسی مالیاتی

حسابرسی مالیاتی IRS صحت اظهارنامه مالیاتی شرکت و مبالغ پرداخت شده یا بازپرداخت شده را ارزیابی می کند. در برخی از حوزه های قضایی، شرکت های خاصی ملزم به انجام ممیزی مالیاتی منظم هستند، در حالی که در سایر حوزه های قضایی، سیستم های رای گیری به طور تصادفی شرکت ها را برای ممیزی مالیاتی انتخاب می کنند. سه نوع اصلی ممیزی مالیاتی IRS وجود دارد: حسابرسی پستی، اداری و میدانی.

حسابرسی چگونه انجام می شود؟

مدیریت سازمان گزارش مالی را تهیه می کند. باید مطابق با الزامات قانونی و استانداردهای گزارشگری مالی تهیه شود.

مدیران سازمان گزارش مالی را تایید می کنند.

حسابرسان بررسی خود را با به دست آوردن درک درستی از فعالیت های سازمان و در نظر گرفتن مسائل اقتصادی و صنعتی که ممکن است در طول دوره گزارش بر کسب و کار تأثیر بگذارد، آغاز می کنند.

برای هر فعالیت عمده مندرج در گزارش مالی، حسابرسان هر گونه خطری را که می‌تواند بر وضعیت مالی یا عملکرد مالی تأثیر بسزایی داشته باشد، شناسایی و ارزیابی می‌کنند و همچنین برخی از اقدامات (موسوم به کنترل‌های داخلی) را که سازمان برای کاهش اعمال کرده است، شناسایی و ارزیابی می‌کنند. آن خطرات

بر اساس خطرات و کنترل‌های شناسایی‌شده، حسابرسان آنچه را که مدیریت برای اطمینان از صحت گزارش مالی انجام داده است، بررسی می‌کنند و شواهد پشتیبان را بررسی می‌کنند.

حسابرسان سپس قضاوت می‌کنند که آیا گزارش مالی به‌عنوان یک کل، نمای درست و منصفانه‌ای از نتایج مالی و موقعیت سازمان و جریان‌های نقدی آن ارائه می‌دهد و با استانداردهای گزارشگری مالی و در صورت لزوم، شرکت‌ها مطابقت دارد یا خیر. عمل کنید.

در نهایت، حسابرسان موسسات حسابرسی یک گزارش حسابرسی تهیه می کنند که در آن نظر خود را برای سهامداران یا اعضای سازمان بیان می کند.

حسابرسی های داخلی
دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *