021-22144470-71 98+ info@bilangozareshgar.ir

محافظت در برابر ریسک

محافظت در برابر ریسک

محافظت در برابر ریسک:

محافظت در برابر ریسک معمولا توصیه می شود که این توافقات هر نوع اتمام نقش شرکا در موسسه از قبیل کناره گیری،فوت،ناتوانی،اتمام غیر داوطلبانه و اتمام داوطلبانه به غیر از کناره گیری را پوشش دهند.

هر کسی انواع مختلفی از ریسک های انتقال را برای موسسه دارد و آنها همگی باید در موارد مربوط به خرید سهم الشرکه در نظر کرفته شوند.

برای مثال برنامه ریزی برای فوت یکی از شرکا امکان پذیر نیست.

بیمه ای که از موسسه حمایت می کند و تنزل ارزش شرکت می تواند ریسک مربوط به نیاز فوری به انتقال را کاهش دهد.

بیمه فردی که از تجارت در مقابل زیان به دلیل فوت یا ناتوانی شدید یک کارفرمای مهم محافظت می کند،یک نمونه می باشد.

با این حال بدون بیمه،چنین رویدادی می تواند خیلی شبیه به رفتن شریک بدون آگهی باشد و ریسکی که این کار برای موسسه دارد،باید در توافق مالک منعکس شود.

می خواهیم فرض کنیم که برهر دلیلی اطلاعیه کافی داده نشده است.

موثر ترین رویکرد تنظیم پرداخت های خرید سهم الشرکه که برای زیان تجاری موسسه طی دوسال بعد از خروج مالک می باشد.

تحت این فرضیه که هرگونه کاهش درآمد،به دلیل عدم وقت کافی برای انتقال وظایف شریک کناره گیری کرده و ارتباطات می باشد.

این قضیه تضمین می دهد که شریک در حال کناره گیری،منفعت مقرر شده در کمک به انتقال و از همه مهم تر فراهم کردن ارسال آگهی را خواهد داشت.

چرا محافظت در برابر ریسکاین قضیه در عمل چگونه کار خواهد کرد؟

می خواهیم بگوییم شریک موسسه را بدون دادن یک آگاهی که توافق مشارکتی نیاز دارد ترک می کند.

طی دوسال بعدی،موسسه 10 درصد تجارتش را از دست می دهد،لذا یک کاهش 10 درصدی در پرداخت های خرید سهم الشرکه که او وجود دارد.

آن را محدود به دفتر تجارتی که شریک ترک کننده،مسئول آن بود بکند.

می خواهیم به موسسه 240 میلیارد ریالی با 6 شریک دارای سهم الشرکه و یک مدیر بدون سهم الشرکه برگردیم.

که درآن بسیاری از آنها،توسط طرح ها و نگرش های شریکشان متعجب شدند.

در تحقیق با آنها،در یافت شد که توافق آنها تنها نیازمند 90 روز آگاهی بود و موسسه متعهد به پرداخت های خرید سهم الشرکه ثابت تا 10 سال آینده بود.

در واقع این قضیه هیچ زمانی را برای برنامه ریزی و پیاده سازی انتقال وظایف شریک در حال کناره گیری از قبیل ارتباطات مشتری نمی گذاشت.

ریسک زیادی وجود داشت که انتقال نه تنها برای جانشینی بلکه برای فاجعه های مالی شکست بخورد.

دوره آگاهی دو ساله توصیه شد که مورد پذیرش واقع شد.

با دوسال آگاهی،موسسه حسابرسی توانایی در نظر گرفتن تمام گزینه هایش را دارد.

به طور ایده آل این کار به آنها دوسال وقت می دهد تا انتقال منظمی را اجرا کنند.

با این حال اگر این قضیه یا به خاطر عدم منابع جانشینی داخلی کافی یا مشخصه های منحصر به فرد وظایف و ارتباطات شریک در حال ترک موسسه امکان پذیر نبود،موسسه می تواند طرح دیگری را اجرا کند.

طرح جایگزین می تواند تحصیل فوق العاده استعداد،درخواست دفتر تجارت شریک برای فروختن موسسه در موقعیتی بهتر یا حتی ادغام بالا دستی کل موسسه باشد.

تأیید صحت اطلاعات مالی: حسابرسی برای تأیید صحت و صداقت اطلاعات مالی وارد شده در سامانه جامع تجارت انجام می‌شود تا از دقت و صحت این اطلاعات اطمینان حاصل شود.

۲. ارزیابی ریسک‌ها: حسابرسی برای شناسایی، ارزیابی و تصمیم‌گیری در مورد ریسک‌های مرتبط با عملکرد مالی و فرآیندهای تجاری در سامانه جامع تجارت انجام می‌شود.

۳. بررسی کنترل‌ها و فرآیندهای داخلی: حسابرسی برای بررسی و ارزیابی کنترل‌ها و فرآیندهای داخلی موجود در سامانه جامع تجارت به منظور اطمینان از کارایی و کاربردی بودن آن‌ها صورت می‌گیرد.

۴. ارائه توصیه‌های مدیریت ریسک: حسابرسی با ارائه توصیه‌های مرتبط، به مدیران و مسئولان سامانه جامع تجارت کمک می‌کند تا ریسک‌های مشخص شده را بهبود بخشند یا به طور مناسب مدیریت کنند.

به طور کلی، محافظت در برابر ریسک در حسابرسی به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها اشاره دارد که به منظور کاهش و مدیریت ریسک‌های مالی و عملیاتی در سامانه جامع تجارت انجام می‌شود و از اهمیت بسیاری برخوردار است.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *