021-22144470-71 98+ info@bilangozareshgar.ir

مجله حسابدار و مجله حسابرس در موسسه بیلان گزارشگر

فرق بین حسابداری و حسابرسی در دیدگاه متفاوت

مجله حسابدار و مجله حسابرس :

مجله حسابدار:

حسابدار ارگان رسمی انجمن حسابداران خبره ایران است. این مجله برای نخستین بار در پاییز سال 1355 (به صورت دوماهنامه) منتشر شد؛ و هم اکنون در پنجمین دهه انتشار خود قرار دارد. حسابدار، از این حیث، مانا‎ترین نشریه حرفه‎‌ای حسابداری ایران به شمار می‎آید.

حسابدار نخستین و تنها نشریه حسابداری ایران است که طی ادوار گذشته به صورت ماهنامه منتشر شده است. این مجله هنگام انتشار نسخه چاپی با شمارگان ده هزار نسخه در ماه (بیش از یکصدهزار شمارگان در سال) پرشمارگان‌ترین نشریه حسابداری ایران، در بین همه نشریات دانشگاهی و حرفه‎‌ای حسابداری، بوده است.

حسابدار طی پنج دهه گذشته از راه انتقال دانش و تجربه روز حسابداری جهان نقشی انکارناپذیر در توسعه دانش و حرفه حسابداری ایران ایفا کرده است. افزون بر این، در اثر اهتمام هوشمندانه مسئولان انجمن و مجله، بخش قابل توجه و ارزشمندی از تاریخ انجمن، و بالتبع تاریخ حرفه حسابداری ایران، در این مجله مستند شده است.

مجله حسابدار با شمارگان ده هزار نسخه در ماه (بیش از یک صد هزار شمارگان در سال) پرخواننده‎ترین نشریه حسابداری ایران نیز در بین همه نشریات دانشگاهی و حرفه‎ای حسابداری کشور به‎شمار می‎آید.

«حسابدار» طی چهار دهه گذشته از راه انتقال دانش و تجربه روز حسابداری جهان نقشی انکارناپذیر در توسعه دانش و حرفه حسابداری ایران ایفا کرده است.

از این حیث، جایگاه حسابدار در انجمن و حرفه حسابداری ایران فراتر از صرفاً یک نشریه تخصصی است.

مجله حسابدار و مجله حسابرس در موسسه بیلان گزارشگر

مجله حسابرس:

حسابرس نشریه‌ای است تحلیلی- اطلاع‌رسانی و پژوهشی که از سال 1377 فعالیت خود را آغاز کرده و صاحب امتیاز آن سازمان حسابرسی است.

که طبق قانون اساسنامه تشکیل این سازمان، مرجع تخصصی و رسمی تدوین استانداردهای حسابداری، حسابرسی و آیین رفتار حرفه‌ای در ایران است. نشریه حسابرس با نگاهی جامعه‌محور سعی در شناسایی نیازهای حرفه و ارائه راهکار  به‌منظور رفع این نیازها دارد.

مجله حسابدار و مجله حسابرس در موسسه بیلان گزارشگر

«حسابداری دولتی» نشریه‌ای است با رویکرد علمی که با رسالت توسعه دانش و انتشار نتایج تحقیقات حاصل از پژوهش‌های بنیادی، کاربردی و توسعه‌ای در موضوعات مختلف مربوط به محورهای حسابداری و حسابرسی کلیه دستگاه های اجرایی شامل وزارتخانه ها، موسسات و  شرکت های دولتی، موسسات مالی و بیمه ای، موسسات و نهاد های عمومی غیردولتی را به‌صورت دوفصلنامه با صاحب‌امتیازی دانشگاه پیام نور منتشر می‌کند. سایر اطلاعات این نشریه به شرح زیر می‌باشد:

  • «حسابداری دولتی» با همکاری مشترک انجمن علمی مالی اسلامی ایران در قالب تفاهم‌نامه همکاری منتشر می‌شود.
  • فلودیاگرام مراحل داوری و پذیرش مقاله در قسمت فرایند پذیرش مقالات شرح داده شده‌است.
  • حقوق معنوی: کلیه حقوق معنوی اثر متعلق به نویسنده است؛
  • این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیته اخلاق در انتشار (COPE) می‌باشد و از آیین‌نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می‌نماید.
  • نوع نشریه: نشریه علمی
  • نوع مقالات علمی قابل انتشار: پژوهشی، مروری، ترویجی، کوتاه، مطالعه موردی، روش‌شناسی، کاربردی، نقطه‌نظر و مفهومی
دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *