021-22144470-71 98+ info@bilangozareshgar.ir

دستورالعمل جدید حسابرسی

دستورعمل جدید حسابرسی

دستورالعمل جدید حسابرسی:

دستورالعمل جدید حسابرسی این دستور عمل نیز قصد دارد حلقه ارتباطی عینی و مستند بین نتایج حاصل از ارزیابی کنترل های داخلی و حجم آزمون محتوا و میزان شواهد گردآوری شده با اهمیت و خطر حسابرسی برقرار کند.

همچنین کمی کردن سطح اهمیت،خطر حسابرسی و اجزای آن و مستند سازی مراحل انجام آن مورد توجه بوده است.

از ویژگیهای اصلی دستور عمل جدید ادعا محور بودن آن است که این ویژگی در تمام مراحل ارزیابی خطر،شامل خطر ذاتی،کنترل و عدم کشف دیده می شود.

تبیین بیشتر نقش بررسی تحلیلی را مراحل مختلف کار حسابرسی از جمله در اجرای آزمون محتوا در سرفصل حسابها کیفی بودن ارزیابی خطر در سه سطح بالا،متوسط و پایین و اعمال قضاوت حرفه ای بیشتر حسابرس در ارزیابی خطر در قیاس با روشهای کمی طبق دستور العمل حسابرسی مبتنی بر ریسک قبلی،از ویژگهای بارز دستور عمل حسابرسی جدید است.

در بخش پرونده دایمی حسابرسی توجه بیشتر به ارزیابی کنترلها سیستمهای کامپیوتری،خطر تقلب و اشخاص وابسته با توجه به اقتضای محیط اقتصادی کار حسابرسی حایز اهمیت است.

شناخت سیستمهای کنترل داخلی به منظور طراحی و اجرای آزمون کنترلها و ارتباط بخش آزمون کنترل ها با بخش مستند ساز و شناخت کنترلهای داخلی به شکل شرح نوشته یا نمودگر در دستور عمل جدید و قبلی مورد تاکید بوده است.

در بخش ارزیابی کنترلهای داخلی،کنترلهای اصلی و با اهمیت که در صورت نبود آن امکان اتکای حسابرس به کنترلهای داخلی تحت تاثیر قرار می گیرد،معین نگردیده است.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *