021-22144470-71 98+ info@bilangozareshgar.ir

حسابرسی انطباق با حسابرسی داخلی چه تفاوتی دارد؟

حسابرسی انطباق با حسابرسی داخلی چه تفاوتی دارد

حسابرسی انطباق با حسابرسی داخلی چه تفاوتی دارد؟

حسابرسی انطباق با حسابرسی داخلی چه تفاوتی دارد ،حسابرسی داخلی فرآیندی است که یک سازمان خود را انجام می دهد.

اغلب سازمان ها برای آماده شدن برای حسابرسی انطباق، اجرای حسابرسی داخلی را انتخاب می کنند.

در حالی که کسب و کارها می توانند از حسابرسی انطباق و حسابرسی داخلی برای شناسایی زمینه های بهبود استفاده کنند.

تفاوت های مهمی بین این دو نوع فرآیند بررسی وجود دارد. برخی از تفاوت های اصلی عبارتند از:

یک شخص ثالث خارجی حسابرسی انطباق را انجام می دهد، در حالی که کارمند یک سازمان ممیزی داخلی را انجام می دهد.

حسابرسی انطباق تضمین می کند که سازمان ها از مقررات دولتی پیروی می کنند.

در حالی که حسابرسی داخلی تضمین می کند که کارکنان سازمان از سیاست های شرکت پیروی می کنند.

مقامات دولتی، رگولاتورها و اعضای هیئت مدیره ممکن است نتایج حسابرسی انطباق را بررسی کنند.

در حالی که تنها رهبران شرکت نتایج حسابرسی داخلی را بررسی می کنند.

چه کسی در ممیزی انطباق شرکت می کند؟

در حسابرسی مستقل، یک حسابرس شخص ثالث حسابرسی را انجام می دهد.

اغلب به درخواست سازمان هایی که رعایت مقررات را اجرا می کنند، که می توانند شرکت ها، سازمان های غیرانتفاعی یا سازمان های دولتی باشند.

مانند یک حسابرس داخلی، یک حسابرس خارجی ممکن است از کارکنان سوالاتی بپرسد یا برای یافتن اطلاعات مورد نیاز برای گزارش حسابرسی برای انطباق با مقررات، به پایگاه های داده دسترسی پیدا کند.

حسابرسی انطباق چگونه کار می کند؟

در اینجا برخی از مراحل اساسی است که حسابرس انطباق معمولاً پس از درخواست یک سازمان برای حسابرسی انجام می دهد:

  1. اسناد را بررسی کنید: یک حسابرس انطباق کار خود را با بررسی سوابق و اسناد مهم آغاز می کند.
  2. مصاحبه انجام دهید: در مرحله بعد، حسابرس انطباق برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انجام کسب و کار سازمان مصاحبه های رسمی انجام می دهد.
  3. فرآیندها را ارزیابی کنید: علاوه بر انجام مصاحبه‌ها، حسابرس انطباق ممکن است از هر یک از مکان‌های فیزیکی سازمان بازدید کرده و بخش‌های جداگانه را برای انطباق لازم بررسی کند.
  4. گزارش انطباق را تهیه کنید: در نهایت، حسابرس انطباق از تمام اطلاعاتی که جمع‌آوری کرده است برای تهیه گزارش انطباق استفاده می‌کند، که اغلب شامل زمینه‌های بهبود، حوزه‌هایی است که به خوبی با مقررات و هر عامل دیگری که بر انطباق تأثیر می‌گذارد، می‌شود.

 

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *