021-22144470-71 98+ info@bilangozareshgar.ir

برنامه های کاری سال2023-2024 هایت استانداردهای بین الملی حسابرسی و اطمینان بخشی در انتظار تایید هیات نظارت بر منافع عمومی:

برنامه های کاری سال2023-2024

 

برنامه های کاری سال2023-2024 هایت استانداردهای بین الملی حسابرسی و اطمینان بخشی در انتظار تایید هیات نظارت بر منافع عمومی:

استانداردهای بین الملی حسابرسی و اطمینان بخشی در جلسه ی دسامبر ۲۰۲۱ خود ،برنامه ی کاری جدیدی را با تمرکز بر منافع عمومی تصویب کرد.

انتظار میرود این برنامه ی کاری در اوایل آوریل ۲۰۲۲ به تایید هیأت نظارت بر منافع عمومی برسد.

گفتنی است این برنامه، مسیرکار IAASB را در سالهای ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ هدایت خواهد کرد و منعکس کننده ی استراتژی این هیأت برای سالهای ۲۰۲۰-۲۰۲۳است.

اطمینان بخشی به گزارشگری پایداری و گزارشگری اطلاعات زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی، ارزش افزایی این برنامه ی کاری جدید است.

و نیازمند صرف زمان و منابع بیشتر برای سالهای ۲۰۲۲ -2023 خواهد بود.

علاوه بر این،در برنامه ی کاری جدید موضوعات منتخب در فضای حسابرسی و بررسی برجسته شده است.

(به عنوان نمونه، پاسخ به ریسکهای ارزیابی شده تحریفات با اهمیت و تأثیر فناوری بر استانداردهای مختلف) که IAASB به عنوان پروژه ی آتی خود برای سال ۲۰۲۳ در نظر گرفته است.

لازم به توضیح است، تمرکز اصلی بر پیشرفت و تکمیل پروژههای در دست اجرا در آغاز سال ۲۰۲۲ از جمله حسابرسی صورتهای مالی واحدهای کمترپیچیده، شواهد حسابرسی، تداوم فعالیت و تقلب، خواهد بود.

به دلیل توجه روزافزون جهانی و تعیین فوریت برای گزارشگری پایداری و گزارشگری اطلاعات زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی و اطمینان بخشی به این گزارش ها، IAASB ظرفیت و منابع بیش تری را به این جریان کاری اختصاص داده است.

رئیس هیأت استانداردهای بین المللی حسابرسی و اطمینان بخشی در اینباره اذعان کرد.

ما متعهد هستیم که با جدیت و فوریت در این زمینه عمل کنیم.

و منبع استانداردهای اطمینان بخشی به گزارشگری پایداری و گزارشگری اطلاعات زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی را به گونه ای که در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد، ایجاد نماییم.

همکاری با دیگران و جمع آوری سریع اطلاعات این امکان را فراهم می کند.

تا محدوده ی دقیق فعالیت ها و زمان بندی تلاش هایمان را تعیین کنیم و در نتیجه اقدامات درست برای برآورده کردن تقاضای رو به رشد عموم را انجام دهیم.

ویلی بوتا، مدیر بخش فنی هیأت استانداردهای بین المللی حسابرسی و اطمینان بخش اذعان کرد.

در حالی که منتظر تأیید هیأت نظارت بر منافع عمومی هستیم، می خواهیم ذی نفعان بدانند برنامه ی ما برای امسال و سال ۲۰۲۳ چیست؟

و بتوانند بر آن اساس برنامه ریزی کنند نوآوری ها و پروژه های موجود در برنامه کاری ما، به ویژه اطمینان بخشی به گزارشگری پایداری و گزارشگری اطلاعات زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی، مواردی هستند.

که هیأت در حال حاضر معتقد است، مرتبط ترین موضوعات مربوط به منافع عمومی برای اطمینان بخشی و اعتباردهی مستمر در کار ما به عنوان تدوین کننده ی استانداردهای حسابرسی و اطمینان بخشی، در سطح جهانی است.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *