021-22144470-71 98+ info@bilangozareshgar.ir

انواع کلیات حسابرسی

انواع کلیات حسابرسی

انواع کلیات حسابرسی

انواع کلیات حسابرسی به عنوان یک جمع بندی کوتاه، حسابرسی سوابق و معاملات مالی شما را بررسی می کند تا صحت آنها را تأیید کند. به طور معمول، حسابرسی ها برای مقایسه اطلاعات به صورت های مالی و دفاتر حسابداری شما نگاه می کنند.

شما یا کارمندانتان ممکن است ممیزی انجام دهید. یا ممکن است از شخص ثالثی بخواهید که اطلاعات شما را بازرسی کند (به عنوان مثال، ممیزی های IRS).

بسیاری از صاحبان مشاغل ممیزی معمولی دارند، مانند یک بار در سال. اگر سازماندهی نشده اید یا سوابق کاملی را نگهداری نمی کنید، ممکن است تکمیل ممیزی شما زمان بیشتری ببرد.

انواع حسابرسی می تواند از کسب و کار به کسب و کار متفاوت باشد. به عنوان مثال، یک کسب و کار ساخت و ساز ممکن است یک حسابرسی برای تجزیه و تحلیل این که چقدر برای یک پروژه خاص هزینه کرده است (به عنوان مثال، هزینه های پیمانکاران یا تدارکات) انجام دهد.

به طور کلی، حسابرسی کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که کسب و کار شما به خوبی کار می کند.

انواع کلیات حسابرسی چیستحسابرسی مالی:

هدف حسابرسی صورت‌های مالی، اظهار نظر در مورد اینکه آیا صورت‌های مالی تصویری درست و منصفانه از عملکرد مالی سازمان حسابرسی‌شده برای سال مالی و وضعیت مالی آن در پایان سال مالی ارائه می‌دهد یا خیر. AGO دارای چهار بخش است که ممیزی صورت های مالی را انجام می دهند. AGO ممیزی صورت های مالی کل حساب های دولتی و وزارتخانه ها و سایر ادارات دولتی پاسخگو (AGA) را انجام می دهد. بر اساس مقررات ممیزی و پاسخگویی شرکت های دولتی، AGO ممیزی های خارجی را بررسی می کند….

حسابرسی چیست؟

حسابرسی به عنوان فعالیت تأیید در محل، مانند بازرسی یا بررسی، یک فرآیند یا سیستم کیفیت، برای اطمینان از انطباق با الزامات تعریف می شود. ممیزی می تواند برای کل یک سازمان اعمال شود یا ممکن است مختص یک عملکرد، فرآیند یا مرحله تولید باشد. برخی از ممیزی ها اهداف اداری خاصی دارند، مانند حسابرسی اسناد، ریسک یا عملکرد، یا پیگیری اقدامات اصلاحی انجام شده….

سه نوع مختلف حسابرسی

ISO 19011:2018 حسابرسی را به عنوان یک فرآیند سیستماتیک، مستقل و مستند برای به دست آوردن شواهد حسابرسی [سوابق، اظهارات واقعیت یا سایر اطلاعات مرتبط و قابل تأیید] و ارزیابی عینی آن برای تعیین میزان معیارهای حسابرسی تعریف می کند. مجموعه‌ای از سیاست‌ها، رویه‌ها یا الزامات] برآورده می‌شوند.” سه نوع اصلی ممیزی وجود دارد:

حسابرسی فرآیند: این نوع حسابرسی تأیید می کند که فرآیندها در محدوده تعیین شده کار می کنند. این یک عملیات یا روش را بر اساس دستورالعمل ها یا استانداردهای از پیش تعیین شده ارزیابی می کند تا انطباق با این استانداردها و اثربخشی دستورالعمل ها را اندازه گیری کند. ممیزی فرآیند ممکن است:

انطباق با الزامات تعریف شده مانند زمان، دقت، دما، فشار، ترکیب، پاسخگویی، آمپر و مخلوط اجزا را بررسی کنید.

منابع (تجهیزات، مواد، افراد) مورد استفاده برای تبدیل ورودی‌ها به خروجی، محیط، روش‌ها (روش‌ها، دستورالعمل‌ها) و اقدامات جمع‌آوری‌شده برای تعیین عملکرد فرآیند را بررسی کنید.

کفایت و اثربخشی کنترل‌های فرآیندی را که توسط رویه‌ها، دستورالعمل‌های کاری، نمودارهای جریان و آموزش و مشخصات فرآیند ایجاد شده‌اند، بررسی کنید.

حسابرسی محصول: این نوع حسابرسی، بررسی یک محصول یا خدمات خاص، مانند سخت افزار، مواد پردازش شده، یا نرم افزار، برای ارزیابی انطباق آن با الزامات (یعنی مشخصات، استانداردهای عملکرد و الزامات مشتری) است.

حسابرسی سیستم: ممیزی که بر روی یک سیستم مدیریتی انجام می شود. می توان آن را به عنوان یک فعالیت مستند توصیف کرد که برای تأیید، با بررسی و ارزیابی شواهد عینی، مناسب و مؤثر بودن عناصر قابل اجرا سیستم و توسعه، مستندسازی و پیاده سازی مطابق و در ارتباط با الزامات مشخص شده است.

ممیزی سیستم مدیریت کیفیت یک برنامه مدیریت کیفیت موجود را ارزیابی می کند تا انطباق آن با سیاست های شرکت، تعهدات قرارداد و الزامات نظارتی را تعیین کند.

به طور مشابه، ممیزی سیستم زیست محیطی یک سیستم مدیریت زیست محیطی را بررسی می کند، ممیزی سیستم ایمنی مواد غذایی یک سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی را بررسی می کند، و ممیزی سیستم ایمنی سیستم مدیریت ایمنی را بررسی می کند.

اهمیت حسابرسی

حسابرسی بخش ضروری و مهم دنیای مالی است. به این دلیل که سلامت مالی و رفاه یک شرکت بدون حسابداری مناسب قابل حفظ نیست. ممیزی های معمول اطمینان حاصل می کند که شرکت ها از استانداردهای گزارشگری پیروی می کنند و مهمتر از آن اینکه آنها در مورد وضعیت مالی خود صادق و صادق هستند. حسابرسی به ویژه برای سهامداران و وام دهندگان و همچنین مصرف کنندگان و تامین کنندگان مهم است.

فرآیند حسابرسی از راه های دیگری نیز به شرکت ها کمک می کند، از جمله:

یافتن ناکارآمدی ها

بهبود تولید و عملیات

برآورده کردن الزامات انطباق

ایجاد رویه هایی برای نظارت

جلوگیری از کلاه برداری

هدف از حسابرسی چیست؟

حسابرسی ها عموماً برای اطمینان از اینکه مشاغل و افراد در مورد موقعیت مالی خود صادق و دقیق هستند انجام می شود. اما، هدف حسابرسی کاملاً به نوع بررسی مورد نظر بستگی دارد.

به عنوان مثال، شرکت ها به طور معمول حسابرسی می شوند تا اطمینان حاصل شود که آنها مطابق با استانداردهای حسابداری هستند و از آنها پیروی می کنند. ممیزی ها همچنین اطمینان می دهند که کسب و کارها رفاه مالی خود را به طور دقیق نشان می دهند.

سازمان‌های مالیاتی ممیزی‌های معمولی را به‌طور تصادفی انجام می‌دهند یا اگر اظهارنامه مالیاتی شخصی علامت‌گذاری شده باشد، ممکن است این کار را انجام دهند. مواردی که ممکن است باعث ایجاد حسابرسی شود شامل اعتبارات مالیاتی خاص و کسورات یا انواع خاصی از درآمد است.

آشنایی انواع کلیات حسابرسی

آشنایی انواع کلیات حسابرسی

چهار مرحله یک چرخه حسابرسی چیست؟

برنامه ریزی و آماده سازی حسابرسی: آماده سازی حسابرسی شامل برنامه ریزی همه چیزهایی است که از قبل توسط اشخاص ذینفع مانند حسابرس، حسابرس اصلی، مشتری و مدیر برنامه حسابرسی انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که حسابرسی با هدف مشتری مطابقت دارد. این مرحله از حسابرسی با تصمیم گیری برای انجام حسابرسی شروع می شود و زمانی پایان می یابد که خود حسابرسی شروع شود.

اجرای حسابرسی: مرحله اجرای ممیزی اغلب کار میدانی نامیده می شود. این بخش جمع آوری داده ها از حسابرسی است و دوره زمانی از ورود به محل حسابرسی تا جلسه خروج را پوشش می دهد. این شامل چندین فعالیت از جمله مدیریت ممیزی در محل، ملاقات با ممیزی شونده، درک فرآیند و کنترل های سیستم و تأیید عملکرد این کنترل ها، برقراری ارتباط بین اعضای تیم و برقراری ارتباط با موسسه حسابرسی است.

گزارش حسابرسی: هدف گزارش حسابرسی، ابلاغ نتایج تحقیق است. گزارش باید داده های صحیح و واضحی ارائه دهد که به عنوان کمک مدیریتی در رسیدگی به مسائل مهم سازمانی مؤثر باشد. فرآیند حسابرسی ممکن است زمانی پایان یابد که گزارش توسط حسابرس اصلی صادر شود یا پس از تکمیل اقدامات بعدی.

پیگیری و بسته شدن حسابرسی: طبق ایزو 19011، بند 6.6، “ممیزی زمانی تکمیل می شود که تمام فعالیت های حسابرسی برنامه ریزی شده انجام شده باشد، یا به نحو دیگری با مشتری حسابرسی توافق شده باشد.” بند 6.7 ISO 19011 با بیان این مطلب ادامه می‌یابد که تأیید اقدامات بعدی ممکن است بخشی از ممیزی بعدی باشد.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *