021-22144470-71 98+ info@bilangozareshgar.ir

انواع حسابرسی بخش عمومی

انواع حسابرسی بخش عمومی

انواع حسابرسی بخش عمومی

حسابرسی بخش عمومی یا حسابرسی دولتی به بررسی مالیات، هزینه‌ها، درآمدها و سایر عملیات مالی یک سازمان دولتی یا سازمان‌های عمومی می‌پردازد.

این حسابرسی به منظور اطمینان از صحت و قابل اعتماد بودن اظهارات مالی و همچنین رعایت قوانین و مقررات مربوطه انجام می‌شود.

حسابرسی مالی

حسابرس کل موظف است گزارش حسابرسی صورتهای مالی کلیه سازمانهای دولتی ذیربط را تا 31 مه هر سال به موجب بند الف بند 36 قانون دارایی عمومی به افسران ذی حساب (AO) ارائه کند. قانون شماره 3/2006).

بند 35 (الف) قانون همچنین تصریح می کند که AO از AGAs باید صورت های مالی خود را تا 31 مارس هر سال برای حسابرسی به AG ارسال کند.

مجمع عمومی همچنین موظف است گزارش حسابرسی صورتهای مالی تلفیقی دولت را تا تاریخ 14 ژوئن هر سال مطابق با بخش 39 قانون مالیه عمومی  ارائه کند.

هدف حسابرسی صورت‌های مالی، اظهار نظر در مورد اینکه آیا صورت‌های مالی تصویری درست و منصفانه از عملکرد مالی سازمان حسابرسی‌شده برای سال مالی و وضعیت مالی آن در پایان سال مالی ارائه می‌دهد یا خیر.

AGO دارای چهار بخش است که ممیزی صورت های مالی را انجام می دهند. AGO ممیزی صورت های مالی کل حساب های دولتی و وزارتخانه ها و سایر ادارات دولتی پاسخگو (AGA) را انجام می دهد.

بر اساس مقررات ممیزی و پاسخگویی شرکت های دولتی، AGO ممیزی های خارجی را بررسی می کند.

حسابرسی های مالی نهادهای بخش دولتی بریتانیا تحت استانداردهای بین المللی حسابرسی انجام می شود.

اما همانطور که این مقاله توضیح می دهد، تفاوت های کلیدی بین حسابرسی بخش دولتی و بخش خصوصی وجود دارد که درک آنها برای هر فردی که درگیر حسابرسی است مهم است.

انواع حسابرسی بخش عمومی چیستگزارش مالی بخش دولتی

انگلستان یکی از معدود کشورهایی است که استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) را در بخش دولتی پذیرفته است.

این بدان معناست که نهادهای بخش دولتی صورت های مالی را تحت استانداردهای حسابداری مشابه با همتایان بخش خصوصی خود تهیه می کنند.

کتابچه راهنمای گزارشگری مالی وزارت خزانه داری HM IFRS را برای دولت مرکزی در سراسر بریتانیا انطباق و تفسیر می کند، در حالی که آیین نامه عملکرد CIPFA / LASAAC در مورد حسابداری مقامات محلی همان نقش را برای دولت محلی ایفا می کند.

اهداف حسابرسی بخش دولتی

هدف اصلی حسابرسی بخش عمومی ارائه اطمینان به پارلمان، دولت و مردم است که ادارات دولتی، وزارتخانه ها و سازمان ها در حال فعالیت و حسابرسی عملکرد خود مطابق با قانون مجلس، مقررات مربوطه و منافع عمومی هستند.

برای دستیابی به این اهداف اصلی، باید به سه هدف فرعی زیر دست یافت.

رعایت قوانین و مقررات

اطمينان از مجلس مبني بر اينكه معاملات انجام شده توسط سازمان گزارشگر دولت با قانون تخصيص و به طور خاص مطابق با مقررات تعيين شده براي سازمان بوده است.

قابلیت اطمینان

اطمينان مجلس از قابل اتكا بودن حسابهاي منتشره ناشي از تراكنش سازماني در استفاده از وجوه اختصاصي.

ارزش پول

تعیین میزان صرفه جویی، کارایی و اثربخشی که منجر به استفاده از منابعی شد که در اختیار سازمان قرار گرفت.

مجلس از طریق کار حسابرسی حسابرسان خارجی به این اهداف دست می یابد.

در غنا، این کار عمدتاً توسط بخش حسابرسی دولتی معروف به سرویس حسابرسی غنا انجام می شود.

تغییر تدریجی به سمت حسابرسی

در طی چند سال گذشته، SAIها در کشورهای در حال توسعه حرکت از ممیزی مالی یا انطباق به ممیزی VFM را به عنوان راهی برای بهبود و تقویت شفافیت و پاسخگویی در سیستم های PFM آغاز کرده اند.

علاوه بر این، اکثر SAIها یک رویکرد مبتنی بر ریسک را هنگام آزمایش حوزه‌های سوء مدیریت احتمالی در سیستم کنترل داخلی به‌ویژه زمانی که تعداد معاملات افزایش یافته و دامنه کار حسابرسی را گسترده‌تر کرده است، اجرا کرده‌اند.

حسابرسی ویژه

حسابرسی ویژه شامل بررسی دقیق موضوعات مرتبط با ادعاهای جدی تقلب، فساد، اتلاف، سوء استفاده از دارایی ها یا سوء مدیریت منابع عمومی است که خارج از محدوده حسابرسی صورت های مالی، حسابرسی عملکرد یا حسابرسی انطباق است.

یافته های ممیزی های ویژه اغلب با شواهد جمع آوری شده به کمیسیون مبارزه با فساد یا خدمات پلیس مالدیو برای تحقیقات بیشتر یا پیگرد قانونی ارجاع داده می شود.

حسابرسی سیستم های اطلاعاتی

موسسه حسابرسی ممیزی های سیستم های اطلاعاتی (IS) نهادهای تحت اختیارات اختیاری AG را انجام می دهد.

ممیزی ها عمدتاً بر ارزیابی شواهد تمرکز می کنند تا تعیین کنند که آیا یک سیستم رایانه ای از دارایی ها محافظت می کند، یکپارچگی داده ها را حفظ می کند،

اجازه می دهد تا اهداف سازمانی به طور موثر محقق شوند و از منابع به طور کارآمد استفاده کند.

نتیجه گیری در مورد ترتیبات مربوط به مدیریت هزینه های عمومی

حسابرسان دولت محلی و نهادهای NHS موظفند یک تفسیر یا نتیجه‌گیری سالانه درباره مدیریت مخارج عمومی توسط این سازمان صادر کنند.

الزامات دقیق بین چهار کشور متفاوت است (جزئیات بیشتری را در صفحات وب مربوط به کشور خاص خواهید یافت).

برای انواع حسابرسی بخش عمومیچه کسی بخش انواع حسابرسی بخش عمومی می کند؟

اگرچه موسسات حسابرسی خصوصی برخی از کارهای حسابرسی بخش دولتی را در هر یک از کشورهای بریتانیا انجام می دهند، اکثر حسابرسی بخش دولتی در بریتانیا توسط چهار آژانس حسابرسی ملی انجام می شود:

اداره حسابرسی ملی (NAO)

حسابرسی اسکاتلند (AS)

اداره حسابرسی ولز (WAO)

دفتر حسابرسی ایرلند شمالی (NIAO)

دامنه دقیق کار آژانس های حسابرسی ملی بین کشورهای بریتانیا متفاوت است.

به عنوان مثال، اداره حسابرسی ولز به نمایندگی از حسابرس کل ولز، دولت محلی را حسابرسی می کند، اما دولت محلی در انگلستان توسط شرکت های حسابرسی بخش خصوصی حسابرسی می شود.

اداره حسابرسی انگلیس مشخصی وجود ندارد زیرا هیچ دولت یا پارلمان انگلیسی جداگانه ای وجود ندارد.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *