021-22144470-71 98+ info@bilangozareshgar.ir

انتخابات هفتمین دوره‌ی شورای‌عالی فرصتی برای نمایش همبستگی حرفه‌ای درسایت بیلان گزارشگر

همکاری

انتخابات هفتمین دوره‌ی شورای‌عالی فرصتی برای نمایش همبستگی حرفه‌ای:

انتخابات هفتمین دوره‌ی شورای‌عالی فرصتی برای نمایش همبستگی حرفه‌ای درسایت بیلان گزارشگر،اهمیت مجمع عمومی شهریورماه سال جاری جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران ازجمله در انتخاب اعضای هفتمین دوره‌ی شورای‌عالی جامعه است.

از همین رو، سرمقاله‌ی شماره‌ی 45 فصلنامه‌ی حسابدار رسمی به همین موضوع اختصاص یافته است.

رحمت‌اله صادقیان، رئیس شورای‌عالی جامعه در این سرمقاله تأکید می‌کند که: « اعتبار حرفه‌ی حسابرسی در ایران و آینده‌ی امیدبخش آن به مفهوم اعتبار تک‌تک اعضای جامعه خواهد بود.

و از این روست که انتخابات شورای هفتم را باید به فرصتی دیگر برای نشان‌دهنده‌ی همبستگی در میان اعضای جامعه برای اعتلای حرفه‌ای بدل کنیم.»

رحمت‌اله صادقیان در خصوص نکاتی که در این انتخابات باید ملاک اعضای جامعه قرار بگیرد قبل از هرچیز بر حفظ منافع عمومی تأکید دارد و  با ابراز امیدواری به این که صفاتی مانند صراحت و صداقت و درست‌کاری، ویژگی‌هایی است که باید تمامی منتخبان شورای‌عالی در حیات حرفه‌ای و اجتماعی خود بدان ملتزم باشند.

می‌نویسد اعضای منتخب شورا باید در همه حال نه به منافع طیفی خاص بلکه به منافع حرفه‌ی حسابرسی در ایران پای‌بند بمانند.

تسلط بر دانش و مهات روز و درخور نیز دیگر ملاک موردنظری است که رئیس کنونی شورای‌عالی برای انتخاب از میان داوطلبان برمی‌شمارد.

در بخشی از سرمقاله شاهد هشدار رئیس شورای‌عالی در خصوص فرایند اطلاع‌رسانی داوطلبان عضویت در شورای‌عالی هستیم و می‌خوانیم: «فرایند اطلاع‌رسانی برنامه‌های هریک از داوطلبان باید به‌طور کامل فرایندی اخلاق‌مدارانه باشد.

و داوطلبان باید اجازه بدهند که اعضای جامعه خود برمبنای شناخت از سوابق و رویکردها و برنامه‌های حرفه‌ای هریک از داوطلبان به آن‌ها رأی بدهند.

متأسفانه تکرار برخی رویدادها، ولو کم‌شمار، که در مقاطع انتخابات قبلی جامعه به‌وقوع پیوست مانند، تخریب برخی داوطلبان و برخی سعایت‌ها، به‌ویژه در شبکه‌های مجازی،می‌تواند به همبستگی حرفه‌ای آسیب بزند.»

که مطالب بروز را در سایت بیلان گزارشگر دنبال کنید.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *