021-22144470-71 98+ info@bilangozareshgar.ir

نحوه ایجاد یک برنامه حسابرسی

نحوه ایجاد یک برنامه حسابرسی

نحوه ایجاد یک برنامه حسابرسی:

نحوه ایجاد یک برنامه حسابرسی چه یک حسابرس داخلی یا یک حسابرس شخص ثالث باشید، مهم است که یک برنامه حسابرسی مختصر ایجاد و دنبال کنید.

مراحل زیر به شما کمک می کند تا برنامه حسابرسی خود را بسازید:

  1. ارزیابی ریسک را انجام دهید: قبل از انجام حسابرسی، در مورد صنعت و شرایط کاری سازمانی که در حال بررسی آن هستید تحقیق کنید. تعیین کنید که آیا عواملی وجود دارد که ممکن است مدیریت را از بهترین عملکرد خود باز دارد.
  2. درباره سیاست های سازمان تحقیق کنید: سیاست های شرکت در مورد پروتکل حسابرسی را بررسی کنید. برای مثال، رویه‌های حسابداری باید شامل رویه‌های مربوط به سرمایه‌گذاری، موجودی، ارزش‌گذاری و ادغام باشد. در صورت لزوم، می توانید اسناد دیگری را از شرکت درخواست کنید تا به شما در درک سیاست های کامل آنها کمک کند.
  3. مناطقی که نیاز به توجه ویژه دارند را شناسایی کنید: ممکن است با مشاغل و صنایع خاصی با ساختارهای پیچیده روبرو شوید.در این موارد، باید ملاحظات ویژه‌ای به آن حوزه‌هایی که نمی‌توان آن‌ها را به خوبی تنظیم کرد، در نظر گرفت. با این حال، اگر تصمیم گرفته شده است که در نظر گرفته شود، آن را در ارزیابی خود از خطرات یادداشت کنید.
  4. توسعه انتظارات برای تجزیه و تحلیل کسب و کار: اکثر کسب و کارها باید تجزیه و تحلیل هایی برای نظارت بر روندهای صورت های مالی و سایر سوابق خود داشته باشند. آنها شامل تجزیه و تحلیل نسبت هستند که به شما در ارزیابی سوابق کمک می کند. شما وضعیت مالی سازمان را با میانگین های صنعتی مقایسه می کنید تا مشخص کنید در کجا قرار دارند.
  5. روش های حسابرسی خود را توسعه دهید:

رویه های توسعه یافته برای حسابرسی شما به دو دسته تقسیم می شوند:

تست های کنترل های داخلی: تست های کنترل های داخلی توانایی شرکت را برای جلوگیری یا کشف تحریف ها ارزیابی می کند. در بیشتر موارد، هرچه سیستم کنترل سازمان پیچیده‌تر باشد، به آزمایش کمتری نیاز دارد.

آزمون‌های محتوایی: آزمون‌های محتوایی، معاملاتی را هدف قرار می‌دهد که در طول دوره حسابرسی رخ داده است.

اگر در هر زمینه ای ملاحظات خاصی قائل هستید، آزمایشات اساسی را افزایش دهید.

در بسیاری از موارد، این نواحی برای نتایج دقیق‌تر نیاز به آزمایش بیشتری نسبت به حالت عادی دارند.

  1. طرح خود را دوباره ارزیابی کنید: در طول حسابرسی، برنامه شما ممکن است نیاز به ارزیابی مجدد با ایجاد تغییرات داشته باشد. برای مثال، اگر رویه‌های تحلیلی خطرات جدیدی را نشان می‌دهد که شما از آنها بی‌اطلاع هستید، ممکن است لازم باشد به آزمایش‌های دقیق‌تری بپردازید.

اطمینان حاصل کنید که برنامه شما با شرایط در حال تغییر سازگار است. به منظور ارائه یک نظر آگاهانه تا پایان حسابرسی، باید طرح خود را در کل به روز کنید.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *