021-22144470-71 98+ info@bilangozareshgar.ir

ساختار شکنی و پیچیدگی بانکی کشور

ساختار شکنی و پیچیدگی بانکی کشور

ساختار شکنی و پیچیدگی بانکی کشور:

ساختار شکنی و پیچیدگی بانکی کشور در گزارش اخیر خود با عنوان تشکیل پیچیدگی بانکی از طریق رویکرد،مدیر تحقیقاتی شرکت تحلیلی تحقیقاتی “میدان سبز بالا”در مورد اینکه چگونه بانک ها ومی توانند از محدودیت های سیستم های بانکی قدیمی خود عبور کنند تا به یک دیجیتال همیشه سبز تبدیل شوند.

در این گزارش آمده است که «در طول دهه گذشته، صنعت خدمات مالی با اختلالات دیجیتالی قابل توجهی مواجه شده است که به دلیل تغییر رفتار مشتری، تغییرات نظارتی و ظهور شرکت‌های فین‌تک انجام شده است.

این عوامل محیط مناسبی را برای ظهور بانک‌های نئو ایجاد کردند که بیشتر شبیه استارت‌آپ‌های فناوری هستند تا بانک‌های سنتی و قابلیت‌های بانکداری دیجیتال فقط آنلاین را با سرعت و پیچیدگی‌ای ارائه می‌کنند که بانک‌های فعلی در ابتدا نمی‌توانستند با آن رقابت کنند.

الگوی معمول استارت‌آپ برای بانک‌های نئو مبتنی بر فین‌تک، همکاری با یک بانک دارای مجوز برای برآورده کردن خواسته‌های نظارتی قبل از دریافت مجوز بانکداری توسط یک نئوبانک بوده است.

در ادامه می‌گوید: ((صنعت خدمات مالی برای دهه‌ها ماهیت بسیار محافظه‌کارانه داشته و مدل عملیاتی آن نسبتاً ثابت مانده است))

اختلال ترکیبی شرکت‌های فین‌تک و نئوبانک‌ها به بانک‌های فعلی نشان داد که نگرش‌های مشتریان نه تنها در حال تغییر است، بلکه به سرعت این کار را انجام می‌دهند.

قرار دادن بانک های مستقر در معرض فرسایش پایگاه مشتریان خود در صورت عدم رسیدگی چالش‌های استحکام مدل عملیاتی و سیستم‌های بانکداری قدیمی، توانایی بانک‌های فعلی را برای ارائه خدمات به همان شیوه‌ای که بانک‌های نئوبانک‌ها ارائه می‌کنند، مختل کرده است.

از صحبت‌هایی که PAC با بانک‌ها داشته است، اغلب مطرح می‌شود.

که محبوبیت در بین مشتریان همیشه به معنای سودآوری پایدار نیست.

با این حال، تغییر در انتظارات مشتریان منجر به این شده است که بانک های فعلی متوجه شوند که دنیای بانکداری تغییر کرده است و آنها باید برای پاسخگویی به تقاضا تکامل یابند.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *