021-22144470-71 98+ info@bilangozareshgar.ir

ترسیم مهارت های ابتدایی مورد نیاز حسابداران توسط انجمن حسابداران مدیریت

ترسیم مهارت های ابتدایی مورد نیاز حسابداران توسط انجمن حسابداران مدیریت:

انجمن حسابداران مدیریت گزارشی را منتشر کرد که در آن صلاحیت های حرفه ای ضروری برای تمام سطوح حسابداران را عنوان نموده است.

در این گزارش،انجمن حسابداران مدیریت از کالج ها و دانشگاه ها می خواهد که دو دوره ی حسابدارای مدیریت مجزا در سطوح مقدماتی و متوسط را برای همه ی دانشجویان حسابداری الزام کنند.

این گزارش توسط  کار گروه ویژه ی تعیین صلاحیت های حرفه ای حسابداران مدیریت تهیه شده است.

این تیم متشکل از متخصصان و دانشگاهیانی است که در تدوین برنامه های درسی دارای تجارب گشترده ای هستند.

انجمن حسابداران مدیریت را ارائه کرده است که در آن به طور فزاینده ای بر مهارت های فناوری محور همچون تحلیل داده ها،سیستم های اطلاعات مدیریت ،حاکمیت داده ها و تحولات سیستم های مالی مبتنی بر فناوری،تاکید شده است.

این چارچوب جدید با اقداماتی هم راستاست که جهت ارتقای گواهی حسابدار رسمی،توسط انجمن حسابدارن رسمی آمریکا و انجمن ملی هیات های حسابداری ایالتی رهبری می شود و خواستار افزایش سطح مهارت های فناوری محور در حسابداران رسمی و تغییرات در آزمون حسابدار رسمی است.

همان طور که نقش حسابداران حرفه ای تکامل می یابد،صلاحیت های حرفه ای که برای پیگیری موفقیت آمیز حرفه شان به آن ها نیاز دارند نیز تغییر می کند.

تمام حسابداران،از جمله حسابداران در سطح ابتدایی،نیازمند توسعه ی عمیق تر مهارت هایی هستند که مجموعه ای گسترده از صلاحیت های حرفه ای را در بر می گیرد.

برهمین اساس،انجمن حسابداران مدیریت کارگروه ویژه ی تعیین صلاحیت های حرفه ای حسابداران مدیریت خود را با هدف تهیه ی فهرستی جامع از صلاحیت های حرفه ای مورد نیاز برای حسابداران مدیریت که حتی حسابداران در سطح ابتدایی را پوشش می دهد،منصوب کرد.

برای اطمینان از ارتباط آموزش حسابداری مدیریت با صلاحیت های حرفه ای مورد انتظار،کارگروه مذکور با دیدی آینده نگر موضوع را بررسی کرده و بر مهارت هایی تمرکز نموده است که حسابداران سطح ابتدایی برای موفقیت در آینده به آن ها نیاز دارند،و نه فقط آن مهارت هایی که به طور کلی در آموزش حسابداری گنجانده می شوند.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *