اشتباهاتی که حسابرسان داخلی تازه کار مرتکب می شوند و نحوه رفع آنها:
اشتباهاتی که حسابرسان داخلی تازه کار مرتکب می شوند و نحوه رفع آنها:
اشتباهاتی که حسابرسان داخلی تازه کار در قسمت اول برای شما تظاهر به فهمیدن برای شما توضیح بدهیم و شما یکی از اشتباهات را متوجه شوید.
تظاهر به فهمیدن:
یکی از طعنه های حسابرسی این است که هر چه مدت زمان بیشتری در یک مشتری یا شرکت کار کنید.
سوالات بیشتری دارید! شما دقیقاً یاد میگیرید که چقدر نمیدانید، و این دانش درباره ناشناخته بودن در طول زمان انباشته میشود.
ویژگی های دیگری که با بالغ شدن شما ایجاد می شود، توانایی اعتراف به زمانی که چیزی را نمی دانید و اعتماد به نفس برای پرسیدن سؤالات بیشتر است.
حسابرسان جدید اغلب چیزی را احساس میکنند که به آن «سندرم گمراهکننده» میگویند و در نتیجه انتخابهای بدی انجام میدهند.
یکی تظاهر می کند که چیزی برای آنها معنا دارد، حتی اگر اینطور نباشد. اگر چیزی را متوجه نشدید، سه دلیل ممکن وجود دارد.
اولین توضیح این است که شما به اندازه کافی باهوش نیستید که بفهمید. این خیلی بعید است.
دوم این که شما تمام اطلاعات را ندارید. این خیلی محتمل است!
سوم این است که واقعاً چیزی در زیر سطح وجود دارد. لطفاً آن ناامنیهایی را که میتوانند باعث شوند تصور کنید مشکل شما هستید، کنار بگذارید.
به سؤالات و مسائل به گونه ای برخورد کنید که انگار تمام اطلاعات را ندارید (هنوز!) و سعی می کنید آنها را بفهمید.
اگر این کار را به اندازه کافی طولانی انجام دهید، در نهایت یک مشکل را کشف خواهید کرد.
فرقی نمیکند مشکل اصلی یک کارمند بیصلاحیت باشد که مرتکب اشتباه میشود یا چیز شریرانهتری مانند کلاهبرداری یا دزدی پوشانده شده است.
تنها راه برای پی بردن به این موضوع این است که وقتی چیزی منطقی نیست صادق باشید.
این منجر به پرسیدن سوالات متمرکزتر، کند و کاو عمیق تر و نشان دادن به فردی که در حال ممیزی هستید می شود که به سادگی نمی روید.
من همه حسابرسان را تشویق می کنم که اعتماد به نفس داشته باشند، سوال بپرسند و به جستجوی حقیقت ادامه دهند.
شک و تردید حرفه ای یک مهارت مهم است که حسابرسان داخلی خوب در طول زمان آن را تقویت می کنند.
در عین حال، روی پرسیدن سوالات زمانی که متوجه نمی شوید کار کنید و از وسوسه جعل کردن آن اجتناب کنید.
اگر توضیح در تمام مدت وجود داشت و کسی مجبور شد شما را راهنمایی کند، چه ضرری دارد؟