021-22144470-71 98+ info@bilangozareshgar.ir

ارزهای رمزنگاری شده

ارزهای رمزنگاری شده:

ارزهای رمزنگاری روش های رمزنگاری ابتدایی از دوران باستان وجود داشته است و به نظر می رسد بیشتر تمدن های اولیه در ارتباطات خود،به نحوه ی از روش های کدگذاری استفاده می کرده اند.

جایگزینی نماد،که به نوعی ساده ترین شکل رمزنگاری به حساب می آید،در نوشته های به جا مانده از مصریان و ساکنین بین النهرین،دیده می شود.

در اینگونه از رمزنگاری به جای هر کدوم از حروف یک نماد قرار می گرفته است.

اولین نمونه از این نوع کدگذاری در آراگاه مربوط به یکی از اشراف مصری به نام خنوم هتپ دوم که در حدود3900 سال پیش زندگی می کرده،پیدا شده است.

هدف از جایگزینی نماد در کتیبه ها از نظر زیبایی زبان شناسی بوده است.

اولین نمونه شناخته شده از رمزنگاری با هدف محافظت از اطلاعات حساس مورد استفاده قرار گرفته،در حدود3500 سال پیش،در زمانی که یکی از ساکنین بین النهرین از رمزنگاری برای پنهان کردن فرمول هایی برای تهیه ظروف سفالی از خاک رس،استفاده می کردند،دیده شده است.

در دوره بعد باستان،رمزنگاری به طور گسترده ای برای محافظت از اطلاعات مهم مورد استفاده قرار  گرفته،هدفی که در حال حاظر نیز مورد توجه است.

در طول قرون وسطی،رمزنگاری به شکل فراینده ای اهمیت پیدا کرد،اما رمز گذاری هایی که از طریق جابه جایی حروف انجام می شد،مانند رمز گذاری سزار،به عنوان استانداردی برای رمز نگاری مورد تاییید قرار گرفت.

در سال1465،لئون آلبرتی،رمزنگاری چند الفبایی را توسعه داد که به عنوان راه حلی در برابر روش تحلیل فراوانی آل-کندی به حساب می آمد.

با پیدایش و افزایش استفاده از کامپیوترها،رمزنگاری به چیزی بسیار پیشرفته تر از آنچه در دوران آنالوگ بود،تبدیل شد.

رمزنگاری128بیتی،بسیار قوی تر از هرنوع زمرنگاری دوران باستان یا قرون وسطی است که در حاظر به عنوان استاندارد هایی برای رمزنگاری در بسیاری از افزاره های حساس سیستم های کامپیوتری مورد استفاده قرار می گیرد.

از سال1990،یک شکل کاملا جدیدی از رمزنگاری که رمزنگاری کوانتومی نام گرفته است،توسط دانشمندان علوم کامپیوتری درحال توسعه است تا شاید بتوانند سطح امنیت و حفاظت ارایه شده توسط رمزنگاری مدرن را بار دگیر افزایش دهند.

اخیرا روش های رمزنگاری برای ایجاد ارزهای دیجیتال با به تعبیر دیگری ارزهای رمزگذاری شده مورد استفاده قرار گرفته اند.

اولین ارز رمزنگاری بین کوین بود.

شاید واژه بیت کوین بیش از هر ارز دیگری در صنعت ارزهای رمزنگاری شده شنیده شده باشد.

بیت کوین اولین محصول از اولین بلاک چین توسعه یافته توسط برخی از واحد های اقتصادی بود که نام ایجاد کننده آن معروف به ساتوشی ناکاموتو بود.

ساتوشی ایده بین کوین را در سال 2008 بیان کرد و آن را به عنوان ورژنی از پول الکترونیکی به طور مشخص همتا به همتا معرفی کرد.

بیت کوین اولین ارز رمز نگاری شده ایجاد شده بود،اما تلاش های بسیاری در راستای ایجاد ارزهای دیجیتال در سال های قبل از ایجاد بیت کوین انجام شده بود،که برخی از آن ها نیز به طور رسمی منتشر شده بودند.

ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین از طریق فرایند به نام استخراج،ایجاد می شوند.

البته ایناستخراج بسیار متفاوت از استخراج ذغال سنگ است،استخراج ارزهای دیجیتال،رایانه های بسیار قدرتمند را برای حل مسائل پیچیده درگیر می کنند.

بیت کوین تنها ارز رمزنگاری شده در سال2011 بود.

بعد از بیت کوین،دسته دیگری به نام آلت کوین،ایجاد شد،که برخی از آن ها عبارت هستند از:نئو،لایت کوین،کاردانو و غیره.

دسته بعدی نیز شامل توکن هستند که شامل موارد نطیر بیت دیگری،سیویک و وی پاور می شوند.

در حال حاظر 2310 نوع ارز رمزنگاری شده وجود دارد که پیش بینی می شود در آینده نیز به این تعداد افزوده شود.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *