ارائه توصیه های حسابرسی داخلی که به نتیجه می رسد قسمت سوم
ارائه توصیه های حسابرسی داخلی که به نتیجه می رسد قسمت سوم
توصیه حسابرسی داخلی قسمت سوم که در این قسمت به ادامه قسمت های قبل می پردازیم.
تفصیلی: زمانی که فرهنگ سازمانی در مرحله منحنی یادگیری است و حسابرس داخلی دارای سطح کارشناس موضوعی (SME) در فرآیند حسابرسی است، می توان یک توصیه خاص ارائه کرد.
به عنوان مثال، توصیه ممکن است به این صورت باشد: «روشی برای مدیریت درآمد معوق و رزرو باید تعریف شود.
حداقل، این روش باید شامل موارد زیر باشد: الف)، ب)، ج) … پس از تعریف، روش باید به طور رسمی توسط همه ذینفعان مربوطه تأیید شود و آموزش باید به همه طرف های مرتبط درگیر در فرآیند ارائه شود.
این رویه باید به عنوان بخشی از آموزش حضوری برای کارکنان جدید امور مالی گنجانده شود.
سوابق آموزشی باید برای اطمینان از رعایت این الزام در پرونده نگهداری شود.
در این مثال، توصیه حسابرس راهنمایی کافی برای مدیریت ارائه می کند تا اطمینان حاصل شود که تمام الزامات انطباق در نظر گرفته شده است.
4) برنامه های اقدام مدیریت (MAP)
در مرحله بعد، تلاش ها را با ذینفعان هماهنگ کنید.
همانطور که در بالا ذکر شد، حسابرس در موقعیت منحصر به فردی برای کار در سیلوها و شناسایی خرابی ها فرآیندی است که تحت تأثیر ارتباطات ضعیف، فقدان رسمی، پاسخگویی تعریف نشده، در دسترس بودن منابع، تفکیک ناکافی وظایف، مازاد بر کار و سایر مشکلات است.
حسابرس داخلی به عنوان یک مشاور داخلی، علاوه بر حمایت از مدیریت برای شناسایی این موارد، عامل تغییر با طرز فکر بهبود فرآیند نیز می باشد.
از ابتدای فرآیند حسابرسی، باید برای حسابرسی شونده مشخص باشد که بازرسان در همان تیمی هستند که آنها هستند و هدف کلی بهبود سطح راحتی است که ذینفعان با عملکرد
شرکت از نظر کنترلهای داخلی دارند.
متحد بودن با مدیریت، کار حسابرسان را با تسهیل ارتباطات و کمک به حمایت از توصیههای عملی و عملی تسهیل میکند.
هنگامی که مدیریت گزارش حسابرسی را دریافت می کند، آنها ملزم به ارائه مجموعه ای از اقداماتی هستند که به یافته های حسابرسی رسیدگی می کند.
این اقدامات معمولاً به عنوان برنامه های اقدام مدیریتی شناخته می شوند.
5) پیگیری
نقش حسابرس داخلی به ارائه گزارش حسابرسی ختم نمی شود.
پس از سپری شدن زمان تعیین شده در MAPها، حسابرس باید بررسی کند که اقدامات متعهد اجرا شده و خطرات شناسایی شده را برطرف کرده است.
تنها در این صورت است که چرخه حسابرسی تکمیل می شود. از روند پیگیری غافل نشوید!
پیروی از این مراحل ممکن است اطمینان حاصل نکند که هر موضوعی که حسابرسی داخلی در طول یک حسابرسی شناسایی می کند به طور جادویی برطرف شده است،
اما به بهبود توصیه هایی که حسابرسی داخلی به مدیریت ارائه می دهد کمک می کند.
برای حسابرسی داخلی کافی نیست که به مشکلات اشاره کند و کنار بگذارد.
برای ارائه ارزش واقعی در سازمان، حسابرسی داخلی می تواند نقش حیاتی در مشاوره در مورد راه حل ها و حصول اطمینان از تکمیل کار سخت ترمیم داشته باشد.
توصیههای حسابرسی بهتر راه درازی را در جهت دستیابی به این اهداف خواهند داشت.
[post_grid id=”20461″]