021-22144470-71 98+ info@bilangozareshgar.ir

فرمان اثر بخش کمیته حسابرسی قسمت دوم

فرمان اثر بخش کمیته حسابرسی قسمت دوم

فرمان اثر بخش کمیته حسابرسی قسمت دوم:

فرمان اثر بخش کمیته حسابرسی قسمت دوم که در این بخش به ادامه مطلب می خواهیم بپردازیم.

2-تعیین مکانیزم مشخص عضویت و خروج از کمیته ی حسابرسی.

بدون تردید وجود آیین نامه و دستور العملی معین و لازم الاجرا از طرف کمیته که چگونگی و شرایط عضویت در کمیته را مشخص کند.

انتخاب افراد شایسته در کمیته صورت نمی گیرد.

لازم است که با مشورت و البته اخذ نظر اعضای هیات مدیره رویه مشخص تهیه و تنظیم شود.

فقدان دستور العمل معین در این خصوص امکان حاکم شدن رابطه را بر ضابطه داده و عملا انتخاب و گزینش اعضا بر اساس وابستگی و روابط و بدون دقت در تخصص،تجارب و ویژگی های افراد صورت می گیرد.

به دنبال آن نیز کمیته ای ضعف و غیر اثر بخش شکل خواهد گرفت که توان دستیابی به اهداف خود را ندارد.

3-مشخص کردن عوامل کلیدی موفقیت و شرایطی که اعضا باید حائز آن باشند.

تا بتوانند به وظایف خود عمل کنند.

باید توجه داشت که اول باید تجارت را فراگیری نمود.

سپس ریسک کرد و بعد از آن می توان مشهور شد و نحوه ی عمل منحصر به فردی داشت.

در این خصوص باید توجه داشت که اعضای کمیته ی حسابرسی باید زمان خود را صرف طراحی و ایجاد روابط سازنده کنند.

یکی از موضوعات مهم و مرتبط این است که اعضای کمیته ی حسابرسی باید پا به پای پیشرفت های مرتبط با حسابداری حرکت کرد.

و از آخرین تغییرات حسابداری،قوانین،صنعت و شرکت باخبر باشند.

اعضای کمیته ی حسابرسی نیازمند دو سطح از آگاهی و دانش هستند.

سطح اول که دانش کلی می باشد به وسیله دروسی که در دانشگاه تدریس می شود،صورت می گیرد.

در سطح بعدی اعضا نیازمند آگاهی و تخصص در خط و مشی های حسابداری خاص شرکت و مدیریت هستند.

علاوه بر این نیازمند مطالعه در حوزه کمیته حسابرسی،حسابداری و موضوعات جدید می باشند.

4-مشخص کردن ارزش های اصلی کمیته.

کمیته های حسابرسی نیازمند این هستند که به احترام مشترک و همکاری متقابل با حسابرسان،کارمندان و مدیران ارشد شرکت دست یابند.

در این مورد رئیس کمیته باید بیش از دیگران اهمیت قائل شده و رفتار متناسبی داشته باشد.

علاوه بر این رئیس کمیته باید به شناسایی اولویت ها بپردازد و سعی در انتخاب تیم واعضای مناسب باشد.

یکی دیگر از وظایف رئیس کمیته این است که باید کمیته را برای چالش های با اهمیت مهیا کند.

مانند ریسک هایی که ممکن است یکباره برای واحد تجاری روی دهد و یا منازعه و مشاجره ها برسد نگهداری کارکنان حرفه ای بخش گزارشی مالی.

برای ادامه مطلب اینجا کلیک کنید

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *